باتری لیتیوم یونی هواوی چیست؟

باتری لیتیوم یونی هواوی چیست؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

باتری لیتیوم یونی هواوی چیست؟
بازدید : 677

باتری‌ هواوی یونی یکی از انواع باتری‌های قابل شارژ هستند، باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند به همان حجم، ظرفیت بیشتر، وزن سبک‌تر و شارژ سریع‌تر دست پیدا کنند. آنها هم چگالی انرژی با وزن بالا و هم انرژی حجم بالایی دارند. یک باتری قابل شارژ با مزایای دوگانه چگالی. مانند همه باتری های قابل شارژ، باتری های لیتیوم یونی نیز از نظر استفاده محدود هستند، اما باتری های لیتیوم یونی با باتری های قابل شارژ معمولی متفاوت هستند. بسیار ظریف است و شرایط استفاده از آن نسبت به سایر باتری ها سخت تر است. حفاظت های متعدد تضمین می کند که می تواند در یک محیط امن عملکرد بهتری داشته باشد.
محدودیت شرایط استفاده از یون لیتیوم
1) باتری های لیتیوم یون در شرایط گرم و سرد عملکرد متفاوتی دارند.
باتری های لیتیوم یونی که در تجهیزات ترمینال استفاده می شوند را می توان در محدوده 0 تا 35 درجه استفاده کرد، 16 تا 25 درجه محدوده دمای عملیاتی ایده آل است و می توان در محدوده 20- تا 45 درجه تحت محدودیت های خاصی ذخیره کرد.


"شارژ کردن یا نگهداری در یک محیط با دمای بالا ممکن است به طور دائم به ظرفیت باتری آسیب برساند و باعث تسریع بیشتر در کاهش عمر باتری شود و در نتیجه زمان آماده به کار به سرعت کاهش یابد. هنگامی که دما از محدوده دمایی توصیه شده بیشتر شود، نرم افزار تلفن می تواند شارژ باتری را شناسایی و محدود کند. و یا حتی شارژ را متوقف کنید. هنگامی که دمای محیط بیشتر شد، نرم افزار تلفن همراه ما از شما می خواهد که از دمای کار فراتر رفته و در صورت لزوم خاموش شود. اگر به افزایش دمای کارکرد باتری ادامه دهید، ممکن است باعث کاهش عملکرد باتری یا حتی شود. به علاوه، اگر از برنامه‌های پرمصرف مانند بازی‌ها و ویدیوها در محیطی با دمای بالا استفاده می‌کنید، دمای باتری بالاتر از دمای محیط خواهد بود و گوشی به احتمال زیاد محافظت در برابر دمای بالا را فعال می‌کند.
هنگام استفاده از دستگاه در دمای پایین، ممکن است متوجه شوید که عمر باتری کوتاه شده است. این ویژگی همه باتری های لیتیوم یونی در دماهای پایین است، اما این پدیده موقتی است، زمانی که دمای باتری به محدوده نرمال بازگردد، عملکرد نیز به حالت عادی باز می گردد. البته، نرم افزار تجهیزات ما برای محافظت از ایمنی باتری، به ویژه در دمای زیر 0 درجه سانتیگراد، به شدت شارژ را در محیط دمای پایین محدود می کند. تجهیزات ما شارژ را ممنوع می کند، بنابراین لطفاً مطمئن شوید که تجهیزات در هنگام شارژ بالای 0 درجه باشد. اگر دما بیشتر از -20 درجه کاهش یابد، ممکن است در صورت لزوم نرم افزار نیز خاموش شود.
موارد فوق عملکرد و ویژگی های باتری اصلی هوآوی است. اگر باتری خود را با باتری غیر اصل تعویض کنید یا آن را در مرکز خدمات غیر مجاز Huawei تعمیر کنید، ممکن است این عملکردها و ویژگی ها را از دست بدهید. بنابراین، لطفاً مرکز خدمات مجاز هواوی را برای تعویض انتخاب کنید تا باتری خود را با یک محصول اصلی هواوی جایگزین کنید."

2) سرعت شارژ
برخی از محصولات هواوی از عملکرد شارژ سریع پشتیبانی می کنند. باتری ها، دستگاه های ترمینال، آداپتورها و کابل های داده با عملکرد شارژ سریع مطابقت دارند. اگر هر یک با یک عملکرد شارژ غیر سریع جایگزین شود، ممکن است باعث از بین رفتن عملکرد شارژ سریع شود. و اگر جایگزینی محصولی باشد که مورد تایید هواوی نباشد، ممکن است مشکلات ایمنی نیز ایجاد کند. برای باتری ها و دستگاه های ترمینال با عملکرد شارژ سریع، در طول فرآیند شارژ، شارژ اولیه نیم ساعت است، قدرت به سرعت بالا می رود و سپس به تدریج به شارژ آهسته تبدیل می شود و با افزایش شارژ، جریان شارژ به تدریج کاهش می یابد. مدت زمان شارژ ممکن است بسته به تنظیمات و دستگاه شارژ متفاوت باشد. و زمانی که باتری از محدوده دمای عملیاتی ایده آل فراتر رود، زمان شارژ تنظیم و افزایش می یابد.


3) ظرفیت باتری
عمر باتری و ظرفیت خود باتری، دمای محیط باتری، تنظیمات ترمینال و باز شدن برنامه ارتباط نزدیکی با هم دارند. با افزایش تعداد دفعات شارژ، مقدار ظرفیت باتری لیتیوم یونی به تدریج کاهش می یابد. دمای محیط باتری نیز بر عمر باتری تأثیر می گذارد، به خصوص در محیط دمای پایین، عمر باتری بسیار سریع است. تنظیم تجهیزات ترمینال وضعیت باز شدن برنامه بر مصرف برق دستگاه ترمینال تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر روشنایی صفحه دستگاه بیش از حد روشن باشد یا برنامه در پس زمینه بیش از حد باشد، مصرف برق افزایش یافته و عمر باتری کاهش می یابد.

دمای مناسب را حفظ کنید
اجتناب از شرایط دمای پایین و دمای بالا روشنایی خودکار را روشن کنید
از روشنایی بیش از حد صفحه اجتناب کنید برنامه بیکار را ببندید
از مصرف برق غیر ضروری خودداری کنید

4) عمر باتری.
عمر باتری معیاری برای عملکرد و طول عمر باتری است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی اندازه‌گیری کرد: به عنوان زمان کارکرد با شارژ کامل، همانطور که توسط سازنده بر حسب میلی‌آمپر ساعت تخمین زده می‌شود، یا تعداد چرخه‌های شارژ تا پایان عمر مفید.
تمام باتری های قابل شارژ

es مواد مصرفی هستند و با افزایش عمر باتری، عملکرد باتری کاهش می یابد. مقدار نیرویی که باتری می تواند ذخیره کند ظرفیت باتری نامیده می شود. ظرفیت باتری در ابتدای استفاده است یعنی مرحله جدید باتری حداکثر ظرفیت است. با افزایش عمر باتری، ظرفیت باتری که باتری می تواند ذخیره کند به تدریج کاهش می یابد. این مشکل عمر باتری است.
عمر باتری نه تنها گذر زمان است، بلکه تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تعداد چرخه های شارژ و نحوه نگهداری باتری نیز قرار دارد. بنابراین، عملکرد باتری را می توان بهبود بخشید و عمر باتری را می توان به روش خاصی افزایش داد. به عنوان مثال، هنگامی که دستگاه ترمینال برای مدت طولانی ذخیره می شود، نیمی از برق را حفظ کنید و در عین حال از نگهداری تجهیزات ترمینال و باتری ها یا شارژ در محیط های با دمای بالا، از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و غیره اجتناب کنید.

5) توانایی "مقاومت" باتری.
در حال حاضر، بیشتر دستگاه‌های پایانه هواوی از باتری‌های لیتیوم یونی غیرقابل تعویض استفاده می‌کنند که مشابه اکثر سازندگان ترمینال در صنعت است. دلیل این انتخاب و طراحی، استفاده کامل از ویژگی‌های چگالی انرژی بالای باتری‌های لیتیوم یونی برای فراهم کردن زمان آماده به کار طولانی‌تر برای دستگاه‌های ترمینال و سبک‌تر شدن حس دست دادن است. باتری های لیتیوم یونی در تجهیزات ترمینال فعلی عمدتاً باتری های لیتیوم یون پلیمری نازک تر و سبک تر هستند. این باتری لیتیوم یون پلیمری از پوشش خارجی محافظ فلزی ضخیم باتری لیتیوم یون معمولی جدا شده است و سبک، نرم و عایق است. لباس بیرونی کامپوزیت، این ماده کامپوزیت وزن را کاهش می دهد و فضای کمتری را اشغال می کند، اما نیاز به محافظت ویژه دارد و از ضربه های خارجی شدید یا شدید جلوگیری می کند، بنابراین باتری های لیتیوم یون پلیمری اغلب به عنوان باتری های غیر قابل جابجایی یکپارچه با تجهیزات ترمینال طراحی می شوند. اگر طراحی یکپارچه تجهیزات ترمینال توسط افراد غیرحرفه ای یا مراکز خدمات مجاز غیر هوآوی تعمیر و آسیب ببیند، ممکن است باعث آسیب تصادفی به باتری شود یا حتی با یک محصول تقلبی که گواهی رسمی دریافت نکرده است جایگزین شود. خطر امنیتی به شدت افزایش می یابد.



نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1400 ساعت : 2:24
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید